Neohodnoceno

Klavírní myšlení Ivana Klánského

Kniha Klavírní myšlení Ivana Klánského představuje čtenářům významnou osobnost současného pianistického umění, prof. Ivana Klánského. Pojednává o jeho tvůrčím a pedagogickém zrání, životní cestě od jeho prvních klavírních krůčků přes studia na konzervatoři a AMU v Praze až po jeho rozsáhlou pedagogickou praxi. Zachycuje jeho začátky v roli klavírního pedagoga a postupné utváření svébytné, osobité metodiky, kterou mimořádně úspěšně uplatňuje ve své pedagogické praxi. Tato metodika je čtenáři přiblížena prostřednictvím myšlenkového vnímání hudby Ivanem Klánským a je vyjádřením jeho estetických a etických postojů v oblasti interpretačního umění. První kapitoly jsou věnovány životní dráze a stěžejním pilířům jeho klavírní metodiky, jakými se jeví diagnostika výkonu interpreta, práce klavíristy s časem a zvukem, fyzicko-technické zákonitosti klavírní hry. Přibližují i nejoriginálnější součásti jeho pedagogicko-metodického systému, kterými se stala impulzová metoda a metodický princip rozčleňování interpretace na horizontálně nebo vertikálně hudebně zpracované plochy. Další kapitoly rozebírají názory a pohledy Ivana Klánského na interpretaci hudby jednotlivých hudebněhistorických období od 17. do 20. století.

 

O autorovi:

Autorka Mgr. Eugenie Koblížková působí jako klavírní pedagožka na ZUŠ Dobřichovice, kde zároveň zastává funkci zástupkyně ředitele školy. Řadu let s prof. Ivanem Klánským úzce spolupracuje, mimo jiné i na organizaci pravidelných metodických kurzů pro učitele ZUŠ. Je také zakladatelkou a ředitelkou klavírní soutěže Středočeské PIANOFORTE.

Eugenie Koblížková, M.A., works as a piano tutor and deputy director of the state Art School (ZUŠ) in Dobřichovice. She has been collaborating with prof. Ivan Klánský for many years. Jointly they have been organizing courses on the methodology of music education for ZUŠ tutors. She is also a founder and director of the youth piano competition of Central Bohemia PIANOFORTE.

Můžeme doručit do:
29.5.2024
Skladem
290 Kč –15 % 246 Kč
Kategorie: Hudba
Název: Klavírní myšlení Ivana Klánského
Autor: Eugenie Koblížková
Edice:
Nakladatel: Togga
Vazba: vázaná
Formát: 17 x 24 cm
Počet stran: 200
Rok vydání: 2023 (vydání druhé upravené)
ISBN: 978-80-7476-305-2
Jazyk: český
Klavírní myšlení Ivana Klánského
290 Kč –15 %

Kniha Klavírní myšlení Ivana Klánského představuje čtenářům významnou osobnost současného pianistického umění, prof. Ivana Klánského. Pojednává o jeho tvůrčím a pedagogickém zrání, životní cestě od jeho prvních klavírních krůčků přes studia na konzervatoři a AMU v Praze až po jeho rozsáhlou pedagogickou praxi. Zachycuje jeho začátky v roli klavírního pedagoga a postupné utváření svébytné, osobité metodiky, kterou mimořádně úspěšně uplatňuje ve své pedagogické praxi. Tato metodika je čtenáři přiblížena prostřednictvím myšlenkového vnímání hudby Ivanem Klánským a je vyjádřením jeho estetických a etických postojů v oblasti interpretačního umění. První kapitoly jsou věnovány životní dráze a stěžejním pilířům jeho klavírní metodiky, jakými se jeví diagnostika výkonu interpreta, práce klavíristy s časem a zvukem, fyzicko-technické zákonitosti klavírní hry. Přibližují i nejoriginálnější součásti jeho pedagogicko-metodického systému, kterými se stala impulzová metoda a metodický princip rozčleňování interpretace na horizontálně nebo vertikálně hudebně zpracované plochy. Další kapitoly rozebírají názory a pohledy Ivana Klánského na interpretaci hudby jednotlivých hudebněhistorických období od 17. do 20. století.

 

O autorovi:

Autorka Mgr. Eugenie Koblížková působí jako klavírní pedagožka na ZUŠ Dobřichovice, kde zároveň zastává funkci zástupkyně ředitele školy. Řadu let s prof. Ivanem Klánským úzce spolupracuje, mimo jiné i na organizaci pravidelných metodických kurzů pro učitele ZUŠ. Je také zakladatelkou a ředitelkou klavírní soutěže Středočeské PIANOFORTE.

Eugenie Koblížková, M.A., works as a piano tutor and deputy director of the state Art School (ZUŠ) in Dobřichovice. She has been collaborating with prof. Ivan Klánský for many years. Jointly they have been organizing courses on the methodology of music education for ZUŠ tutors. She is also a founder and director of the youth piano competition of Central Bohemia PIANOFORTE.