1 hodnocení

Hudba zvaná symfonie

Kniha pojednává o struktuře symfonie – „královny“ mezi hudebními žánry. Analytické bádání se zaměřuje na to, z čeho je struktura vytvářena a jaký význam a funkci v jejím systému získávají hudebně výrazové prostředky. Vývoj struktury je sledován v historickém kontextu a zaměřuje se na její tři hierarchicky uspořádané vrstvy: 1. typy a tvary motivicko tematického materiálu,2. způsoby jejich rozvíjení,3. formové a stavebné principy a typy větších celků, tzn. dílů, vět a cyklů. Sedm kapitol nás vede hlavní vývojovou linií, počínaje obdobím zrání klasického typu (Stamic, Sammartini, Haydn, Mozart) k vrcholu v symfoniích Beethovenových. Zasvěcuje nás do osobitých inovací raných romantiků (Schubert, Mendelssohn, Schumann) a do hledání nových cest v symfonii programní (Berlioz, Liszt). Složitost střetávání tradice s novými trendy v hudbě 19. století dokumentuje kapitola o znovuzrození klasického typu symfonie u Brahmse, o monumentalismu u Brucknera a o klasickoromantické syntéze národních škol (Dvořák, Čajkovskij, Franck). Text je doplněn množstvím notových příkladů a grafů, přiložené CD obsahuje výběr reprezentativních zvukových ukázek.
Položka byla vyprodána…
Vyprodáno
325 Kč –15 % 276 Kč
Kategorie: Hudba
Název: Hudba zvaná symfonie
Autor: Hons, Miloš
Edice:
Spoluvydavatel:
Vazba: vázaná
Formát: 17 x 24 cm
Počet stran: 390
Rok vydání: 2005
ISBN: 80-902912-6-0
Položka byla vyprodána…
666 hudba zvana symfonie
325 Kč –15 %
Kniha pojednává o struktuře symfonie – „královny“ mezi hudebními žánry. Analytické bádání se zaměřuje na to, z čeho je struktura vytvářena a jaký význam a funkci v jejím systému získávají hudebně výrazové prostředky. Vývoj struktury je sledován v historickém kontextu a zaměřuje se na její tři hierarchicky uspořádané vrstvy: 1. typy a tvary motivicko tematického materiálu,2. způsoby jejich rozvíjení,3. formové a stavebné principy a typy větších celků, tzn. dílů, vět a cyklů. Sedm kapitol nás vede hlavní vývojovou linií, počínaje obdobím zrání klasického typu (Stamic, Sammartini, Haydn, Mozart) k vrcholu v symfoniích Beethovenových. Zasvěcuje nás do osobitých inovací raných romantiků (Schubert, Mendelssohn, Schumann) a do hledání nových cest v symfonii programní (Berlioz, Liszt). Složitost střetávání tradice s novými trendy v hudbě 19. století dokumentuje kapitola o znovuzrození klasického typu symfonie u Brahmse, o monumentalismu u Brucknera a o klasickoromantické syntéze národních škol (Dvořák, Čajkovskij, Franck). Text je doplněn množstvím notových příkladů a grafů, přiložené CD obsahuje výběr reprezentativních zvukových ukázek.